Wednesday, November 19, 2014

Syukurilah

Kalau mendidik anak bukan dengan duit .
Esok anak jadi hamba duit .
Anak manja kerana duit . 
Wwooohon look whos talking ! 

------ keadaan sunyi ----------


Grrr .. 
Oh masakan kau , aku & dia lupa .
Pada mu cara ku semua salah . 
Cara kami salah . 
Kau lansung tidak mensyukuri . 
Lansung gagal ucapkan terima kasih palagi alhamdulillah . 

Cermin itu tegak . 
Berdirilah . 
Tengok mana bayang bayang itu pergi .

Allah mendengar doa yang teraniyanya .
Bertahun aku korbankan .
Sumpah tidak aku mengungkit . 
Aku halalkan walau sebesar kuman . 

DAN aku tidak perlu hulubalangmu mengajar bagaimana aku mendidik . 
Cukup kami berdua tahu apa yang terbaik .
Jangan betah mengajar seolah ketam mengajar anaknya berjalan .

Akur .
Jadilah manusia mensyukuri .

Aku bersyukur kerana pergimu tidak kembali . 
Aku bersyukur kerana pergimu tidak mengganggu kami .

Kau cabar aku dengan mintak aku menjaga . 
Aku buktikan kerana sayang itu anugerah . 

Jangan melalak .
Jangan gelabah . 
Mendidik biar dari akar .
Biar dia tahu . 

Bersyukurlah . 
Nikmatnya allahuakbar ! 

Ps : redha 

No comments:

Total Pageviews