Wednesday, December 31, 2014

Three hundred sixtyfive days in 2014


Apa pun kena syukur .

Cerita kehidupan aku takkan pernah habis .
Suka duka adat kehidupan .
Kehilangan . 
Pertemuan . 
Adat chinta & Rangga .

Cerita kehilangan MH370 sampai sekarang mystery .

Loses of MH17 masa bulan puasa buat kita terduduk . 
Baru tahu oh ! Kita juga tidak selamat .

Terbaru QZ8501 crash in Java Sea .
Losses the loved one . Bukan senang . 

Impact nya semua terasa .
Keselamatan udara dipersoalkan . 

Otak bodoh aku selalu fikir .
Malaysia memang best . 
Masa dulu tak pernah risau .
Takde gempar bumi . 
Takde puting beliung .
Kedudukan geographical yang strategic .

Aku lupa sepuluh tahun dulu . 
Ekor tsunami menghentam utara Malaysia . 

Baru baru ni Pantai Timur diuji bah besar .
Kelantan negeri yang diduga teruk . Minion of Tsunami bila tengok video video yang mereka shared . 

Rakusnya air pada  kami . 
Pada alam .
Teruk .
Musnah . 
Rumah seakan rakit .
Tengkujuh yang paling hebat di datangi hisapnya . 
Innalillah . 

Belum lagi , air disukat . 
Belum lagi , anak ramai mati tersedak susu . 
Belum lagi kes cameron highland .
Belum lagi cerita , Lahad Datu mengistiharkan darurat . 
Macam kombo .
Family combo .

Oh Malaysia ku .
Beginikah hisap negara maju ? 

Aku pasti ramai yang sedar .
Tapi apa kita buat ? 
Kita amik tak endah aja .
Kita cuma tahu laksanakan diri kita pada   keluarga dan majikan .

Musibah melanda anggaplah sebagai kifarah setiap inci langkah .

Untuk Dia ?
Apa yang kita lalukakan .

Manusia berubah untuk lebih baik .
Untuk mendapat manfaat kehidupan .
Zat zat syurga .
Haruman kasturi .

Aku tidak baik .
Tetapi aku pilih untuk jadi baik pada Dia .

Sudah sudah nak tuduh menuduh .
Lapangkan dada . 
Teguhkan iman .
Kerana pastinya . 
Kita kembali pada hakiki . 

Esok tahun baru . 
2015 .

Semoga kami , umatmu dibawah lindungan Mu Ya Allah .



No comments:

Total Pageviews