Monday, June 15, 2015

Ramadhan 2015

Rindu ramadhan .
Rindu terawih .
Bulan paling aku rindu sejak berhijab.
Bulan yang aku tungu tunggu .
Barakah nya .
Rezekinya .

I am just an ordinary person .
The biggest mistake in mylife is - I buat anak anak I sedih of my decision . 
Masa tu , I cuma fikir my future , my life . - "my" yang buat I silap . Its all about me . 

It will come a stage that you got to make a decision to benefit everybody .
And I took with an open heart .
Masya Allah . Indah rupanya .
sebab .. 
Jalan ke syurga tak mudah . Mahal harga sebuah pengorbanan . 
Ya .. aku yang daif juga ingat merasai nikmat syurga . salah ke ? 

Every single day , Aku nak jadi baik . Aku bukan orang alim . Tapi aku nak jadi baik . aku nak hidup dengan orang yang baik baik . Aku nak bergaul dengan yang baik baik . Sebab yang baik boleh ajar aku jadi lebih baik .

Ramadhan .
Tarbiah sebuah perjalanan indah. 
Yang lerai sisa hitam . biarklah dia pergi . Moga sisa sisa itu menjadi bait bait memori . 

Maafkan segalanya .
Dari hujung rambut , hingga hujung kaki .
Padamkan segala dendam .
Let it go .
Dan aku pilih untuk lupa .
Setara mana lupa itu ? 
Sekeras calaran kucing di lengan .
Luka pulih . Parutnya masih .

Salam ramadhan .


No comments:

Total Pageviews