Friday, August 12, 2011

Jumaat al barakah ...

Dingin dan masih mengantuk tapi ku gagahi jua perjalanan pagi ini...
I don't know how to start but since I log in into my pc , i did not managed to do my job! Its all about the email that I had received today morning .. Not one .. But a few from different sender .. Although it was forwarding email... Tapi method nya sama di perbincangkan ...

nauzubillah min zalik! Terlalu ramai umat Muhamad terpesong akidah.. Aku insan yang kerdil cuma ingin mendapat syafaat nur nya dengan by my writing ... Moga pahala itu dapat dikongsikan bersama ...

Hati saya merintih ! Pedih bila baca kisah aishah bukhairi , anak melayu yang beragama islam memohon haknya sebagai menukar agama . Mungkin saya bukan alim , tapi bukan juga naif untuk menilai ... Saya search thru google and i got the info .. Masya allah ...
Anak yang dilahirkan dari seorang ayah nya adalah imam ! Bukan tu saja , anak yang dibesarkan dengan didikan mengenal allah , boleh mengatakan ayahnya mengurungnya .. Memaksanya .. Apakah kebebasan yang dicari, masya allah ... Betapa luluh hati seorang ayah , sedangkan kita anak kita menjawab hati terdetik inikan pula dituduh sedemikian rupa ...

Apa yang sangat ralat , bila undang undang itu rapuh ... Bila undang undang itu punyai banyak pilihan ... Saya baca juga kes Hartina haji kamarudin atau nama hindunya Nivasni Rajeswari.

Saya turut baca kisah Tun Salleh Abbas.. Masya allah.. Harga yang dibayar olehnya hanya allah yang dapat membalasnya ...

Sama samalah kita berdoa , panjatkan kesyukuran padanya moga kita terselamat dari fitnah ahkir zaman...

P/s: bila baca .. Try to seach nama nama di atas .. Pahami .. Maybe boleh olah dan put in ur ur blogs ... Sama sama kita ingat mengingati ... Sayangkan agama kita .. Insya allah

1 comment:

Atiqah Wadiah said...

arbirtanx akk sudi share citer yg menarik nih..sama2 lah kita renung2 kan :)

Total Pageviews